Svenska Re

Vitaliserar varumärket

Sedan 1972 har Svenska Re erbjudit effektiv rehabilitering i ett välgörande klimat för att förbättra människors hälsa. Lika bra som Svenska Re är på att göra människor vitala är vi på att skapa liv i varumärken och göra dem hållbara. Sagt och gjort.

Läs mer

Utmaning:
Sedan 1972 har Svenska Re gjort människor friskare på sin anläggning på Gran Canaria. Här har man erbjudit effektiv rehabilitering i ett välgörande klimat för att människor ska återfå, behålla och förbättra sin hälsa och arbetskapacitet. Lika bra som Svenska Re är på att göra människor vitala är vi på att skapa liv i varumärken och göra dem hållbara. Sagt och gjort.

Lösning:
För att placera Svenska Re på den position de förtjänar har vi gjort en ”total make over” av det kommunikativa uttrycket. Vi har satt en ny grafisk och språklig tonalitet, samlat i en användarvänlig manual. Nyhetsbrev, säljmaterial, mässmaterial med mer har paketerats i hälsans gröna färg – allt under parollen ”Rehabilitering med hållbart resultat”. Detta – tillsammans med övergripande kommunikationsinsatser, ny webbsida och crm-satsning positionerar Svenska Re som det hållbara och självklara alternativet för moderna och kostnadsmedvetna arbetsgivare.

 

Facebook
LinkedIn
Twitter
Google+
http://gracestockholm.se/portfolio/svenska-re/
SHARE