ABB Power Transformers

Transformers i ny kostym

På en alltmer konkurrensutsatt marknad blir eftermarknaden allt viktigare i kampen om kunderna. Med målet att öka marknadsandelar och lönsamhet och bli top of mind inom krafttransformatorer fick vi uppdraget att utveckla en strategi för namngivning och paketering av ett övervakningssystem.

Läs mer

Utmaning:
På en alltmer konkurrensutsatt marknad blir eftermarknaden allt viktigare i kampen om kunderna. Med målet att öka marknadsandelar och lönsamhet och bli top of mind inom krafttransformatorer fick vi uppdraget att utveckla en strategi för namngivning och paketering av ett digitalt övervakningssystem för den globala service- och eftermarknaden inom ABB Power Transformers.

Lösning:
För övervakningssystemet, som mäter värden i transformatorn, har vi tillsammans med ABB utvecklat helhetslösningen Transformer Intelligence™. Tack vare den kan ABB:s kunder prognosticera och skaffa beslutsunderlag om sina transformatorer. Lanseringen av Transformer Intelligence™ innehåller allt från PR och DR till digitala kommunikationsinsatser. För att enkelt och effektivt få med den globala säljkåren tog vi fram en marketing tool box innehållande konceptförklaring och lättillgängligt marknadsföringsmaterial. Dessutom utvecklar vi en app i syfte att förankra, strategin, utbilda och trigga till merförsäljning av den nya produktfamiljen.

 

Facebook
LinkedIn
Twitter
Google+
http://gracestockholm.se/portfolio/abb/
SHARE