ABB Robotics

Välpaketerad global kampanj

Hur få med den global säljkår på banan när ett nytt erbjudande ska lanseras på världsmarknaden? Den frågan fick vi från ABB Robotics. Svaret blev en skräddarsydd marketing tool box.

Läs mer

Utmaning:
ABB Robotics, som levererar industrirobotar, modulbaserade tillverkningssystem och service, hade ett behov av att stötta sina säljavdelningar runt om i världen och marknadsföra sitt erbjudande inom affärsområdet Customer Service. I steg ett skulle ABB Robotics Customer Service nya ansikte lanseras internt, i steg två skulle kommunikationsinsatserna öka inom alla discipliner.

Lösning:
Den globala interna lanseringskampanjen bestod av en skräddarsydd marketing tool box. Toolboxen innehåller ett internt säljbrev som beskriver satsningen och en broschyr som presenterar konceptet. Här finns också USB-minne med annonser, broschyr, foldrar, posters och bildbank så att varje bolag smidigt ska kunna producera eget material.

 

Facebook
LinkedIn
Twitter
Google+
http://gracestockholm.se/portfolio/abb-robotics/
SHARE